Νέα απεικόνιση του Ιησού τον παρουσιάζει ως νεαρό άνδρα με σγουρά μαλλιά και κοντό χιτώνα

Ομάδα αρχαιολόγων από τα Πανεπιστήμια της Βαρκελώνης και Montpellier, καθώς και την Καταλανική Αιγυπτιολογική Εταιρεία (Catalan Egyptology Society), έχουν ανακαλύψει μια από τις πρώτες απεικονίσεις του Ιησού Χριστού, σε ένα αρχαίο αιγυπτιακό τάφο, η οποία τον παρουσιάζει ως νεαρό άνδρα με σγουρά μαλλιά φορώντας κοντό χιτώνα. Έχει επίσης υψωμένο το χέρι του σαν να κάνει μια ευλογία. 

Είναι ζωγραφισμένη στους τοίχους μιας υπόγειας πέτρινης κατασκευής στην αρχαία αιγυπτιακή πόλη Oxyrhynchus, περίπου 100 μίλια νότια του Καΐρου, όπου ήταν γνωστή η λατρεία του Αιγύπτιου θεού της μετά θάνατον ζωής Όσιρις. 

Βεβαίως η ζωγραφιά είναι μεταγενέστερη, αφού χρονολογείται από τον 6ο έως τον 7ο αιώνα μ.Χ., από την Κοπτική περίοδο των πρώτων χριστιανών και θα μπορούσε να «συνδέεται άμεσα με τους πρώτους οπαδούς του Ιησού που τον γνώριζαν προσωπικά, αλλά και τον ίδιο τον Ιησού», σύμφωνα με τους ερευνητές.

Στον τάφο βρέθηκαν και άλλες ζωγραφιές. Σύμφωνα με τον James D. Tabor, καθηγητή και πρόεδρο των Θρησκευτικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στο Charlotte, σε προκαταρκτική έκθεσή του που δημοσιεύτηκε ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα The Bible and Interpretation, μια από αυτές είναι «μια σαφής εικόνα ενός πλήρους ψαριού με ουρά, πτερύγια και κλίμακες. Έχει μια ανθρώπινη φιγούρα που μοιάζει με ραβδί και κεφάλι υπερβολικού μεγέθους που βγαίνει από το στόμα του». Το σχέδιο ερμηνεύεται ως αναπαράσταση της βιβλικής ιστορίας του Ιωνά και του «μεγάλου ψαριού». Στα πρώτα ευαγγέλια, το «σημάδι του Ιωνά», όπως αναφέρθηκε από τον Ιησού, ερμηνεύτηκε ως σύμβολο της ανάστασής του. «Καθώς ο Ιωνάς βρισκόταν στο ψάρι για τρεις μέρες και τρεις νύχτες, αλλά βγήκε ζωντανός, ο Ιησούς θα βγει από τον τάφο/θάνατο», αναφέρει ο Tabor. 

Οι εικόνες του Ιωνά εμφανίζονται μόνο στον 3ο και 4ο αιώνα, όχι νωρίτερα, λόγω της απαγόρευσης εντός του Ιουδαϊσμού της απεικόνισης ανθρώπων ή ζώων. Έτσι τα ψάρια αντιπροσωπεύουν την παλαιότερη χριστιανική τέχνη που ανακαλύφθηκε ποτέ, τουλάχιστον 200 χρόνια πριν από τα πρώτα χριστιανικά σύμβολα που βρέθηκαν στις κατακόμβες της Ρώμης. Αποτελούν επίσης τα πρώτα αρχαιολογικά στοιχεία που σχετίζονται με την πίστη στην ανάσταση του Ιησού από τους νεκρούς - «πιθανώς από τους σύγχρονους οπαδούς του 1ου αιώνα», δήλωσε ο Tabor.

Ένα άλλο οστεοφυλάκιο περιείχε μια ενδιαφέρουσα ελληνική επιγραφή τεσσάρων λέξεων. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να διαβαστεί αυτή η επιγραφή, αλλά σύμφωνα με τον Tabor, σχεδόν όλοι έχουν να κάνουν με την ανάσταση. Ένας συνδέεται άμεσα με τον Ιησού. 

Οι πιο πιθανές αναγνώσεις είναι: 
(1) «Ο Θεϊκός Ιεχωβάς αναστήνεται από τους (νεκρούς)» - “The Divine Jehovah raises up from (the dead)”
(2) «Ο Θεϊκός Ιεχωβάς αναστήνεται στον Άγιο Τόπο» - “The Divine Jehovah raises up to the Holy Place”
(3) «Θεέ Ιεχωβά Αναστήσου! Αναστήσου!» - “God, Jehovah, Raise up! Raise up!”
(4) «Κύριε, Ιησού Αναστήσου! Αναστήσου!» - “Lord, Jesus, Rise up! Rise up!” 

«Έχουμε να κάνουμε με μια οικογένεια ή μια φυλή που έχει την τόλμη να γράψει το άγιο όνομα του Θεού σε τάφο, με μια δήλωση σχετικά με την 'ανύψωση' ή ανάστασή του - κάτι χωρίς προηγούμενο συγκριτικά με οποιονδήποτε από τους 900 τάφους από την περίοδο που είναι γνωστή στην Ιερουσαλήμ», γράφει ο Tabor.

Πηγή: Seeker

Διαβάστε επίσης:
The earliest painting of Jesus has been found in Egypt

Σημείωση: Η νέα απεικόνιση του Ιησού ανεβάζει τον αριθμό των προσώπων του σε τουλάχιστον έντεκα.


Σχόλια